пʼятниця, 16 березня 2012 р.

ПОКЛИКАННЯ


Покликання у Святому Письмі


Зі сторінок Святого Письмі дізнаємось, що людина покликана до мети, яка перевищує її природу; людина була сотворена для спілкування з Богом і участі у Його природі. Ця істина, показуючи піднесене покликання людини, висвітлює велич людської особи і водночас велику благодать, яку Бог зсилає на людину. Усвідомлення отриманих ласк допомагає людині повністю відкритися на Бога, поглиблювати стосунки з Ним і щораз то краще сповняти Його волю. 

dsdssdsds.blox.ua

Святе Письмо говорить, що Бог є тим, хто кличе.
Він кличе людину до життя, Він кличе її до сповнення конкретної місії (на основі тих дарів, які людина отримує від Нього, які заохочується відкрити і використовувати), Він звертався до обраного народу, щоб той став Його народом... Він звертається до кожного з нас сьогодні... І все це для того, щоб дати нам повноту життя, привести нас до спасіння.

Варто прочитати ще раз і пережити, як Бог закликав людей Старого і Нового Завітів, і як вони відповідали на цей заклик. Часто це був страх перед власною слабкістю, негідністю і нездатністю виконати місію Бога, але надія на Господа перемагала труднощі й провадила до повноцінного життя. Те ж саме стається і сьогодні ...

cerkva.if.ua
 1.  Покликання пророка Ісаї:

«Тоді почув я голос Господній, що говорив: «Кого б мені послати? Хто нам піде?» І сказав я: «Ось я, пошли мене!»  
(Іс 6,8)

- Чи хочу я бути в розпорядженні самого Бога? 
- Чи прислухаюсь до того, що говорить Господь?
- Чи я готова/вий сказати Богові: "Ось я! Пошли мене!"


       2. Покликання пророка Єремії:

days.pravoslavie.ru
«І надійшло до мене таке слово Господнє: «Перш, ніж я уклав тебе в утробі, я знав тебе; і перш ніж ти вийшов з лона, освятив я тебе; пророком для народів я тебе призначив.» Я ж промовив: «Ой Господи Боже! Я не вмію говорити, бо я дитина.» А Господь сказав до мене: «Не кажи: Я дитина, - бо до всіх, до кого я пошлю тебе, ти підеш, і все, що накажу тобі, ти говоритимеш. Не страхайсь перед ними, бо я з тобою, щоб тебе врятувати, - слово Господнє.» Тоді простяг Господь свою руку й доторкнувсь моїх уст і сказав до мене: «Ось я поклав мої слова тобі в уста. Оце настановляю тебе я нині над народами й над царствами, щоб ти викорінював і руйнував, вигублював і валив, будував і насаджував.»

 (Єр 1, 4 - 10)

- Чи усвідомлюю я, що Бог думав про мене з любов'ю ще до мого народження?

- Чи насправді вірю, що близькість Бога допоможе мені вирішити всі складні завдання, які стоять переді мною?   
- Як часто роздумую над тим, що Бог є зі мною?
- Якими є мої дії у труднощах? Куди вдаюсь за допомогою?

худ.Michael Cook
3. Покликання Нареченої у Пісні Пісень:

 «Заговорив мій любий і сказав до мене: «Устань, моя люба! Ходи, моя прекрасна! … Моя голубко, у щілинах скелястих, у сховку стрімкої кручі! Дай глянути на твоє личко, дай голос твій почути! Бо голос твій солодкий, і личко твоє принадне.»

 (відповідь молодої)

«Встану, обійду навколо місто. По вулицях та по майданах шукатиму я того, кого серце моє любить. Шукала - не знайшла я його.  Сторожа мене зустріла, що ходить круг міста. Чи бачили ви того, кого серце моє любить?  Ледве повз них пройшла я і знайшла того, кого любить моє серце. Схопила я його й не пустила, аж поки не ввела в дім матері моєї, у покій тієї, що мене зачала.»

(Пісня Пісень 2, 10.14; 3, 2-4)

- Чи знаю, що Бог шукає моєї душі, як Своєї нареченої?

- Чи я наполеглево шукаю Бога, особливо тоді, коли мені важко Його знайти і почути? Чи звертаюсь до Нього своїми словами? Чи говорю з Ним про те, що мене турбує?

- Чи розумію, наскільки велике щастя чекає на мене, коли я знайду Його і краще з Ним познайомлюсь?

4. Покликання перших учнів:

«Проходивши ж повз море Галилейське, побачив він Симона й Андрія, його брата, як вони кидали мережу в море, були бо рибалки. Ісус їм сказав: "Ідіть за мною, я зроблю вас рибалками людей." І вмить, покинувши мережу, пішли слідом за ним. Пройшовши трохи далі, побачив Якова, сина Заведея, та Йоана, його брата, що теж були у човні й направляли сіті, тож відразу їх покликав. І ті, покинувши батька Заведея в човні з наймитами, пішли слідом за ним» 
(Мк 1, 16-20).

- Чи хочу я йти за Ісусом і стати рибалкою людей,  щоб наблизити їх до Бога, а відтак, щоб вони осягнули своє вічне щастя - спасіння?
- Чи маю бажання проповідувати Ісуса своїм життям у більш радикальний спосіб? Що для того роблю?
- Які зусилля, окрім молитви, докладаю для розпізнання свого покликання?
- Чим цікавлюсь? На що витрачаю свій вільний час? Чи ті заняття допомагають мені зростати? Чи допомагають реалізувати себе як людину? Чи допомагають  у спілкуванні з Богом, кращому Його розумінні, участі у Його природі?  

5. Покликання дванадцятьох:

"Тими днями він вийшов на гору молитись і провів усю ніч на молитві до Бога. А як настав день, покликав своїх учнів і вибрав з них дванадцятьох, яких назвав апостолами: Симона, якого назвав Петром, Андрія, його брата, Якова, Йоана, Филипа, Вартоломея, Матея, Тому, Якова, сина Алфея, Симона на прізвище Зилота,  Юду, сина Якова та Юду Іскаріотського, який став зрадником".
(Лк 6, 12-16) 
- Чи помічаю, яким важливим є для Ісуса вибір кожного учня?
- Чи розумію, що Він переживає за мене, підтримує мене і молиться за мою витривалість?

- Чи хочу стати свідомим і відповідальним послідовником Ісуса, частиною Його Церкви?
-  Ісус обирає і кличе. Відповідь на покликання може бути "так" або  "ні". Чим я керуюся, щоб дати зрілу відповідь на заклик Ісуса?

У покликанні окремих людей і цілих спільнот
можна зауважити кілька етапів:
  • поява і присутність Бога на життєвому шляху людини;
  • прохання про конкретне завдання;
  • відповідь на прохання, слідування за Божим голосом;
  • віра в Бога, Його допомогу і присутність.
- На якому з цих етапів зараз знаходжусь я?

- Можливо, мені слід шукати живої присутності Бога у моєму житті, а Він вже буде вести далі?

c. Валентина Рябушко

ідея статті: Сестри Милосердя св. Вінкентія (Краків)


Немає коментарів:

Дописати коментар